Thursday, March 31

study smart, not study hard.

Assalamualaikum and Happy Thursday everyone. Final exam are just around the corner. Cuma tinggal dua minggu sebelum final exam bermula dan aku masih belum buat fully revision lagi. Mood nak study tu asyik tenggelam timbul. Haisshh macam mane lah nak capai target kalau malas nak study macam ni kan? =..='

Setakat ni, aku dah tau markah untuk subjek OSHA, I got 80 and I am happy. Now I already got  one A and hoping there is more A's after this. Aminn. Markah PB untuk Science pulak aku dapat 96, Alhamdulillah jugak sebab aku antara empat students DKA1B yang highest for that subject. Ni membuatkan semangat nak study aku berkobar-kobar. Em tapi untuk subjek yang lain-lain tu, aku tak yakin sangat aku dapat markah yang bagus. Tapi tak boleh nak buat ape-ape dah. Sekarang ni ape yang penting, study smarter than before for four subject yang masuk final exam that is Surveying, Construction, Math and Science. Wish me luck okeh? :D

Hmm. So sekarang ni sesi bermohon-maafan. Aku mintak maaf sangat-sangat kat korang kalau aku ade buat salah kat korang. Termarah atau terusik harta benda korang. Let me know if there is something wrong about me. Sorry kalau ade perbuatan aku yang berbekas kat hati korang. I am just an ordinary girl and I made a lot of mistakes whether i realize or not. Aku sangat ikhlas taip benda ni. Aku tak suka gaduh dengan sape-sape, terutamanya dengan kaum sendiri. Aku harap sape-sape yang ade terase dengan aku tu, maafkan lah aku ye? Aku taknak bermasam muka dengan sape-sape. Aku taknak jadi macam kat sekolah teknik dulu, musuh keliling pinggang. Sekarang aku dah jadi lebih matang dari dulu. Tau mane yang baik dan mane yang buruk. Aku cuba untuk buang sikap panas baran aku yang melampau tu. Aku cuba untuk selalu ingat yang aku ni adalah perempuan, jadi aku HARUS buang perangai macam jantan aku tu. Aku harap takde sape-sape yang cabar tahap kesabaran aku. 

Alhamdulillah setakat ni aku takde masalah sangat pun dekat poli tu. Aku betul-betul harap takde masalah besar sepanjang aku study dekat situ. Aku berkawan dengan semua orang. Aku cuba berbaik dengan semua orang. Memang tu azam tahun 2011 aku. Dan aku akan cuba kawal perangai aku ni. Sekali lagi aku nak cakap, aku hanyalah seorang gadis biasa dan aku banyak melakukan kesalahan. 

Setiap malam lepas aku bace doa tidur, aku akan cakap yang hari ni aku maafkan semua 
orang yang pernah sakitkan hati aku. And aku harap semua orang pun maafkan aku jugak. 

Sekarang ni aku nak fokus lebih kat study. Aku nak cuba buat yang terbaik. Study smart, not study hard. Tu pegangan aku. Aku seimbangkan kehidupan sosial aku dengan study. Bila ade mase, aku bersukan. Aku jugak luangkan mase untuk blogging, facebook-ing, dan twitter-ing. So takde lah stress sangat nak exam ni kan. Aku harap aku dan kawan-kawan aku boleh buat yang terbaik nanti. Chaiyok2 everyone! Hee. Sampai sini je karutan aku, thanks for reading yea? :)

*gaya penulisan aku makin skema. HIHI lawak :D



2 comments: