Thursday, September 11

Istiadat Konvokesyen ke-9 PSIS (Sidang 1)


Bismillahirrahmanirrahim.

Assalamualaikum & hi semua!

Setelah hampir dua tahun blog ni terbiar, aku buat keputusan nak bersihkan sawang kat blog ni dan menulis balik. Semuanya disebabkan aku rasa instagram/ fb/ twitter tak cukup untuk aku semadikan kenangan konvo kat PSIS baru baru ni.

Kalau nak diikutkan, memacam benda aku nak share kat sini. Pengalaman belajar kat PSIS selama tiga tahun, banyak benda aku dah belajar -- baik mahupun buruk. Tapi mungkin lain kali je kot aku cerita. Sebab post kali ni khas untuk ceritera konvokesyen sidang pertama PSIS yang berlangsung 2 September 2014 (minggu lepas punya kisah, harini baru nak update. Puih). Setelah hampir setahun tamat zaman diploma, baru lah merasa nak konvo. Oh ya, majlis konvokesyen kali ni berlangsung selama tiga hari disebabkan ada tiga batch yang konvo sekali gus. So sidang yang pertama ni, untuk JKA & JKE

.


Antara beratus gambar konvo, gambar ni yang aku paling suka! Alhamdulillah. Walaupun anugerah yang aku dapat ni tak seberapa, tapi aku bangga dah buat mereka tersenyum melihat aku. Aku bangga bila kakak aku cerita yang mak ayah aku excited pilih bunga yang terbaik untuk aku. Aku bangga bila mak aku cium dahi aku. Aku bangga bila ayah aku peluk aku erat. K ni yang nak nangis ni. Hm. 




Okay perkenalkan kekawan study dari sem satu sampailah sem akhir -- Simaa Liya Kakmimi Haziq. Diorang ni lah antara pembakar semangat aku. Diorang kawan aku yang paling kuat study. Bila tengok diorg sepanjang masa asyik study, automatik diriku tercabar lalu ambil nota dan study jugak. So diorang ni memang antara sebab aku jadi rajin (rajin ke?). Bersaing secara sihat lah konon. Hahaha. 

Because I'm happy

Penerima PKJ pada Istiadat Konvokesyen ke-9 dari Diploma Kejuruteraan Awam PSIS

Dengan ini saya mengumumkan saya telah berjaya menamatkan zaman diploma dengan cemerlang gemilang terbilang dan berjaya menjadi salah seorang (daripada 3 orang) penerima Pingat Ketua Jabatan dari Diploma Kejuruteraan Awam. Alhamdulillah! Nampak tak dapat banyak bunga tu? Wahaha jutaan terima kasih kat family dan kekawan yang datang tunggu kat depan dewan dlm cuaca yang sangat panas. Terharu sangat tauuu. Muah ciked :*


Pingat Ketua Jabatan

Ingat lagi masa baru habis orientasi kat PSIS, dengar ucapan En. Nizam (KJ) kat dalam Panggung Syarahan. Masa tu KJ ada sebut pasal AKJ & PKJ, aku terus berkobar kobar kononnya nak cabar diri supaya dapatkan AKJ setiap sem. Lepastu gelak sesorang sebab rasa macam -- "Eh berangan lah kau Tino". Tapi Alhamdulillah dapat jugak walaupun bukan setiap semester. Kecewa jugak sebab semangat tu kuat masa sem 1 & 2 je. Lepastu kerajinan makin kurang. 



Tak tau nak terharu atau nak gelak tgk gambar ni


Harta dunia akhirat.

Yay dapat bunga famous amos! :D


Sisterhood


Keluarga YUSMAN. Buah hati pengarang jantung.

Anak anak mama yang berebut rebut nak bagi mama bunga



Sweet gila bestfriends ite datang surprise kan ite
Berjuta juta juta terima kasih datang tengok kita konvo. Rasa macam eh terharunya sampai tiga buah kereta datang nak tengok kita konvo. Malu kita tau. Haha. Yang kekonon sweet tu, tiga orang kawan baik kita datang mengejut kekonon nak surprise kan kita. okay memang terkejut sikit tgk korang datang. Thanks sebab datang. Thanks sebab bagi hadiah. Sayang korang angat angat. Bersyukur ada keluarga n kekawan mcm ni tau.


Asal konvo je mesti nak baling topi, asal baling topi je mesti konvo. Bosan.

Classmates

DKA 1 & DKA 2

Kawan terbaik


Kekawan, berakhir sudah perjalan diploma kita kat PSIS. Lepasni harap memasing tak menyombong la eh. Korang antara kawan terbaik yang pernah aku ada sepanjang 22 tahun hidup ni. Kawan susah senang. Kawan yang ada bila aku tengah sedih. Kawan yang bagi nasihat bila benda tu salah (walaupun guna cara sarcastic haha). Kawan yang sekepala bila tetibe rasa macam nak pergi Pangkor pukul tiga pagi. Korang memang terbaik lah! Lapchu ols <3 


Pingat aku, pingat HMF

Okay yang ni last. Dear HMF, kita tak marah pun sebab kamu tak dpt datang tgk kita konvo. Kita faham. Ni lah cabaran bila bercintun dengan askar kan? Tapi kita harap kamu tetap tak lupa bagi kita hadiah bila kita jumpa nanti k? Hadiah beso beso sikit eh? Hiks. 1437





2 comments:

  1. so sweettt.. selamat menempuh dugaan dan cabaran ye :D

    ReplyDelete
  2. congratulation kak tino.. best story..��

    ReplyDelete