Thursday, May 28

#husnolyEday

Assalamualaikum semua! 

Harini nak cerita pasal #husnolyEday bulan lepas (ye aku memang suka cerita benda yang basi pun). Walaupun sebenarnya pertunangan tu tak berapa baik kalau dihebahkan, tapi aku nak jugak abadikan cerita tu kat sini (sebab aku tau takdak sapa pun baca blog ni. Lebih lebih lagi bila dah tukar url blog ni). Bila dah tua kerepot nanti boleh lah baca sesama dgn suami (insyaAllah) lepastu keluar la dialog "Abg ingat tak masa majlis tunang kita, bla bla bla", tak ke romantik gitu? Ke rasa nak muntah? Hahaha.  

Anyways, kitorang bertunang 5 April 2015 haritu dekat dewan bawah blok. Almaklum lah rumah I kecik je tak muat nak sumbat ramai orang. Plan semua last minute dan buat serba sederhana je. Hampir semua benda diy atau pun idibm (i did it by myself) gitu. Sewa barang pelamin kat yourdiyprojectsupplies lepastu pasang sendiri dgn harga yang sgt murah which is cuma RM160 satu set pelamin mini, hantaran semua hasil idea aku & mak aku, baju pulak beli yang ready made je & sangat simple dari Lesung Creation kat Ampang Park. Tudung/veil aku pakai wide shawl biasa tapi aku jahit sulam (sulam kecik cantum jadi besar) dekat bahagian hujung shawl tu. Makeup pulak FOC sebab mak andam tu merupakan kakak aku sendiri (kakak aku bekas mak andam). Huhu. Itu je. Simple.

Majlis ni cuma dihadiri keluarga dan 4-5 girlfriends sebab memang taknak heboh pasal pertunangan ni and lagi satu memang nak buat majlis ni secara tertutup je. Tapi kekonon je taknak heboh. Dunia sekarang ni semuanya dihujung jari. Ada je yang gatal tangan update kat fb insta twitter. Lepastu ramai yg merajuk sebab tak jemput. Alolo :(

Kalau diikutkan, nak tunang masa hari nikah je, tak payah buat majlis banyak kali kan? Tapi akhirnya buat jugak atas permintaan mak HMF, nak buat majlis tunang bulan dalam bulan April tu.  Ampun maaf dari hujung rambut sampai hujung jari kaki kalau ada yang terasa hati sebab aku tak jemput. Sorry guys T.T nanti majlis kawen mesti aku jemput punya lah!  



Bakal mil kita.  InsyaAllah 











by Norliyana Kartini Usman ♥

No comments:

Post a Comment