Friday, December 10

life at PSIS

hai korang. dah lama aku tinggalkan dunia blogger ni. rindu aw aw aww. haha. entry kali ni aku nak ceritakan tentang kehidupan aku yang sudah bergelar siswi kat PSIS selama dua minggu ni. teruskan lah bace okay?

bagi siapa2 yang tak tau,PSIS ni singkatan dari Politeknik Sultan Idris Shah. time memula datang sini, kepala otak aku asyik fikir "pehal la jauh sangat tempat ni dari pekan". tempat ni terletak 20 km dari pekan.  dapat bayangkan tak? dah lah takde public transport pulak tu. hadoiii. tapi nak tau tak apa yang best? dalam poli ni ada tasik. belakang poli ni pulak ada pantai nelayan. perghhh. best siot. i like like like like. bhaha. :DD

dua hari pertama kat sini, aku takde kawan sangat. padahal orang lain semua dah ade geng masing2. takde sape pun nak kawan ngan aku. kesian sungguh. tapi lepas tu baru lah aku rapat dengan Lia, Zati, dengan Eicha. kitorang rapat time MSK. minggu yang sangat sangat memenatkan. then lepas dah habis minggu suai kenal, aku rapat dengan roomate aku, Dip dgn Huz. diorang ni GILA. haha. aku tak tipu. bilik aku sentiasa riuh. and ramai yang suka datang melepak kat bilik aku, termasuklah Eqien dgn Nil. diorang ni pun lebih kurang sama gak, GILA. memang best kawan dengan diorang. tapi yang peliknya, bagi aku diorang ni gila. bagi diorang pulak, aku yang GILA. bukan gila sikit2, GILA BABI woo. bhaaha. ape yang aku cakap, mesti dorang gelak. entah apa yang lawak, aku pun tak tau. =.='

semalam budak2 kelas aku memang hebat gila. kitorang buat projek kat bengkel paip dengan memakai BAJU KURUNG. dapat bayangkan tak? HAHA. gila ah. pelik semacam je. budak2 sem 2 pandang pelik je. aku tau, diorang mesti gelakkan kitorang. sakai gila ah. tapi walaupun pakai baju kurung, kitorang semangat gila buat projek tu. memang best ah. sampai budak kelas aku ade yang cakap;

"DIA NI BADAN JE KECIK, TAPI KUAT"

cehh. jangan salah paham, diorang bukan puji aku. tapi perli je kot. haha. jahat betul. tapi serius, aku betul2 semangat buat projek semalam tu. sebelum ni kat sekolah teknik jarang sangat masuk bengkel. agak jeles dengan budak vokasional. sekarang ni baru berkesempatan buat projek best2. mintak2 la kerajinan aku ni berterusan. hehehe.

sekarang ni aku nak cerita pasal pagi tadi pulok. pagi tadi semua orang kena buat English group presentation. aku satu group dengan Dip, Huz, Nil dengan Eqien. kitorang kena berlakon pasal hari pertama dekat PSIS. memang lawak gila. sumpah tak tipu. and yang paling penting, sejak aku masuk sini aku jadi berani nak buat sesuatu. contohnya mengendalikan mesin and bercakap depan satu kelas. ni satu perubahan yang baik. and aku harap lepas ni takde masalah. sebab aku nak jadi orang biasa. orang normal macam orang lain. berkawan dengan semua orang and taknak gaduh dengan sape2.

'AKU BUDAK BAIK. CUBA UNTUK JADI LEBIH BAIK DAN SETERUSNYA MENJADI YANG TERBAIK'

mak, please pray for me. i love you (:

No comments:

Post a Comment