Monday, November 1

i'm old enough :)

Hai semua! korang pernah tengok tak cerita i'm old enough versi jepun kat tv3? aku suka sangat tengok cerita tu! act, bukan lah cerita pun. tapi mengintip kanak-kanak yang kebanyakannya berusia lingkungan 3-5 tahun pergi shopping tanpa mak bapak diorang. korang tau lah, budak-budak jepun comel belaka. aku ni dah lah suka budak-budak. geram je bila tengok cerita tu. sengih sorang-sorang. HUHU.


tengok jela budak jepun kat atas ni. comel kan? kebanyakan budak-budak jepun, pipi diorang, tembam! 
rasa nak cubit-cubit je! HA-HA.

 aku rasa memang takde masalah sangat orang jepun wat tv-show macam ni. sebab dekat jepun tu, diorang memang ikut peraturan bila di jalan raya. kalau nak melintas, tunggu lampu untuk pejalan kaki bertukar jadi hijau. HAA, diorang ni sejak pra-sekolah lagi dah dididik cikgu diorang untuk melintas jalan dengan cara yang betul. diorang ada sesi di luar kawasan sekolah. kira macam amali la. 


aku bayangkan, kalau kat malaysia ni buat tv-show macam i'm old enough ni, belum sempat sampai kedai lagi, dah kena langgar moto/kereta agaknya. hehe. aku agak-agak je. yelah, budak-budak kat malaysia ni, kalau melintas bukannya diorang pandang kiri kanan pun. main pakai redah je. seram pulak aku tengok.

hmm. ok lah, tak tau nak merepek apa lagi. kalau korang nak tengok cerita ni, bukak la TV3 setiap hari ahad, pukul 6 ptg. okay? adios amigos-

No comments:

Post a Comment